pondělí 14. října 2013

Památník setkání tří panovníků u obce Vraný

   Živím se jako prodejce, což je práce nudná a, až na pár světlých okamžiků při uzavření kontraktu, nezáživná. Trávím spoustu času za volantem, díky tomu ale na svých cestách zavítám do různých koutů naší republiky. Kromě přemýšlení o všem možném si krátím chvilku i kocháním se krajinou jíž projíždím. Nejinak tomu bylo i před nedávnem.
   Jel jsem takhle na Lounsko a za obcí Vraný mě již z dálky zaujala kamenná mohyla s letopočtem 1813, kterého jsem si při průjezdu kolem stačil všimnout. Zvědavost mi nedala a já zacouval zpět, abych si dotyčnou kamennou stavbu prohlédl. A nelitoval jsem. Dozvěděl jsem se totiž, že stojím na místě, kde 19. srpna 1813 stál rakouský císař František I., ruský car Alexandr I. a pruský král Bedřich Vilém III. a odkud vykonávali tito mocnáři přehlídku svých vojsk před tažením na Napoleona u Drážďan. Mohyla je pěkně zrestaurovaná, okolí vyčištěné a je radost se tam zastavit. Škoda jen že bylo ošklivé počasí, rozhled je odtamtud sice pěkný, leč špatně fotografovatelný mobilem za malého světla.
   Můj zážitek me přivedl na nápad sepsat o tom článek na tento blog. A zároveň vyzvat naše čtenáře, pokud máte u Vás v okolí nějaký podobný památník Napoleonských válek, pošlete nám jeho fotku s krátkým výkladem a souřadnicemi. Třeba se někdo vydá hledat podobné monumenty s GPS a vznikne nová verze hledání kešek. Kdo ví.

Souřadnice: 50°19'46.859"N, 13°59'18.341"E


5 komentářů:

  1. Zial najdolezitejsia informacia sa nachadza na A4 uplne v pravo.
    Pozri clanok o Vozokanskom levovi, pomniku vitaznej bitky proti Turkom na uzemi dnesneho Slovenska nedaleko mesta Zlate Moravce
    http://nitra.sme.sk/c/6934030/sochu-leva-vo-vozokanoch-zhodili-a-pilili-karbobruskou.html

    K Vozokanskej bitke
    http://www.zitava.sk/historia-pozitavia/vozokanska-bitka-1-cast
    http://www.valka.cz/clanek_12251.html
    http://www.zitava.sk/historia-pozitavia/pamiatky-vozokanskej-bitky-z-r-1652-v-muzeu-v-zlatych-moravciach

    OdpovědětVymazat
  2. A marvellous find and story, thanks!
    (Úžasné najít a příběh, díky!—Od Překladač Google, může to být všechno špatně!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you. Meanwhile, I take photos of two other interesting places. You can look forward to them soon. ;-)

      Vymazat